دیک چنی متهم اصلی در عملیات تروریستی 11 سپتامبر است
ترجمه توسط حمید محوی ترجمه توسط حمید محوی

 

L’ex-directeur du programme US de “Guerre des étoiles” dit que

Dick Cheney est le principal suspect pour les attentats du 11/9

http://www.mondialisation.ca/index.php?context=va&aid=31715

Traduit du français par Hamid Mahvi

رئیس اسبق طرح «جنگ ستاره ها» در ایالات متحده اظهار داشت

که دیک چنی متهم اصلی در عملیات تروریستی 11 سپتامبر است

مرکز مطالعات جهانی سازی 02.07.2012

 


رئیس اسبق طرح پدافند هوائی با نام کد «جنگ ستاره ها» که مدیریت آن به عهدۀ فورد و کارتر بود، اعلام کرد که تعبیر رسمی 11 سپتامبر، در واقع طرح توطئه ای بوده که مضنون اصلی در آن، معاون اسبق ریاست جمهوری، دیک چنی است

دکتر رابرت بومن (1) سرگرد نیروی هوائی ایالات متحده، فرماندهی 101 مأموریت رزمی در ویتنام را به عهده داشته است. او به دریافت مدال آیزنهاور، جایزۀ صلح ژرژ اف.کنین (2)، مدال ریاست جمهوری برای سربازان قدیمی ضامن صلح نائل آمد، و علاوه بر این دو بار برندۀ مدال طلای انجمن مهندسان نظامی شد، شش مدال نیروی هوائی، ده ها جایزۀ افتخاری دیگر نیز به او اعطا گردیده است. او فارغ التحصیل دکترای هوانوردی و مهندسی هسته ای از دانشگاه کالیفرنیا کالتک(3) بوده و ریاست هشت کنفرانس بین المللی را به عهده داشته است. رابرت بومن یکی از مشهورترین خبرگان در زمینۀ امنیت ملّی نیز تلقی می شود.

بومن به شکل سرّی برای دولت ایالات متحده در چهارچوب طرح جنگ ستارگان یکی از نخستین مشاوران در پروندۀ سرّی سال 1977 بود. بومن وقتی پی برد که طرح تنها به ایجاد ابزار دفاعی محدود نبوده بلکه درواقع، هدف اصلی، ایجاد سلاح تهاجمی در پیش دستی کردن برای تهاجم هسته ای علیه شوروی می باشد، از این طرح فاصله گرفت و علیه آن موضع گرفت.

در مصاحبه ای که 4 آوریل 2006 در شبکۀ رادیویی (4) پخش شد، بومن اعلام کرده بود که اگر اسامه بن لادن و القاعده در 11 سپتامبر شرکت داشتند، دست کم می توانیم بگوییم که دولت ناظر بوده و اجازه داده است که چنین حمله ای صورت بگیرد.

به باور او، فرضیۀ کاملا قابل قبولی بنظر می رسد، زیرا هیچیگ از اعضای زنجیرۀ فرماندهی نظامی اطلاعی از حوادث نداشتند و نمی دانستند چه اتفاقی در شرف وقوع است، تنها آنهائی که از ماجرای حمله مطلع بودند سر نخ را به دست داشتند. در این مورد رابرت بومن اضافه کرد:

«آزمایشات شبیه سازی که صبح همان روز 11 سپتامبر انجام گرفت کاملا از همین نوع حملات بود و موجب ابهاماتی برای کارمندان ادارۀ فدراسیون هوائی و مرکز دفاع هوا و فضای آمریکای شمالی شد که طی آن تشخیص بین واقعیت و جهان مجازی برایشان ممکن نبود»

«من فکر می کنم که آنهائی که این آزمایش را هدایت می کردند باید مورد بازجوئی قرار بگیرند.»

وقتی ازر ابرت بومن می پرسن دبه نظر شما چه کسی مضنون شمارۀ یک در این توطئه است؟ بومن پاسخ می گوید که «اگر می بایستی تنها از یک نفر نام ببرم، فکر می کنم که اولیت مضنون دیک چنی خواهد بود.»

بومن در گفتگوئی کاملا شخصی گفته است که همکاران او از بین خلبانان رزمی نظریۀ او را دربارۀ واقعیت 11 سپتامبر نفی نمی کنند. بومن بر این باور است که ایالات متحده در خطر گرایش به فاشیسم قرار گرفته، و اعلام کرد که : «من فکر می کنم هیچ چیزی از آن چه اخیرا شاهد آن بودیم، به فاشیسم نزدیکتر نیست.»

بومن قانون «پاتریوت اکت» را مطرح کرد (قانون برای اتحاد و تقویت آمریکا به هدف تدارک ابزارهای مناسب برای تشخیص و مبارزه علیه تروریسم. قانون ضد تروریستی که به تصویب کنگره رسید و ژرژ دابلیو بوش آن را به تاریخ 26 اکتبر 2001 امضا کرد.) و اظهار داشت که «بیش از تمام دشمنان آمریکا به حقوق آمریکائیان خسارت وارد ساخت.»

بومن کمیسیون 11 سپتامبر را به «پنهان سازی انگیزۀ سیاسی که انباشته از تضاد منافع است» متهم دانست، و اظهار داشت که «کمیسیون 11 سپتامبر هر گونه عنصری را که می توانست در تعبیر رسمی واقعه (توطئه) تردید ایجاد کند و یا آن را زیر علامت سؤال ببرد نفی کرد، و تماما به صحنه سازی های گسترده ای دامن زد.»

بومن در عین حال گفت : «باید بررسی واقعی انجام گیرد، نه مثل بررسی های تقلبی که می بینیم...»

در پاسخ به این پرسش که آیا عاملان 11 سپتامبر زیر پرچم کذبی و برای به روز کردن سیاستشان، در حال آماده سازی حملۀ دیگری هستد، بومن پاسخ گفت : «من فکر می کنم که ممکن است، و امیدوارم که این عمل پیش از ارتکاب متوقف شود، ولی قویا می دانم که آنها دوست دارند حادثۀ دیگری بیافرینند.»

یکی از انتقادات اصلی متوجه بازیگر سینما، چارلی شین بوده و به شکلی که می گویند نظریات او بی اعتبار است و مشخصا به این دلیل که او متخصص 11 سپتامبر است، به شکل روزمره چندین ساعت به دقت مطالعه می کند، کاری که دیکتاتورهائی که تعبیر رسمی را پذیرفته اند انجام نداده اند، و تنها زندگی شخصی شین را زیر علامت سؤال می برند و دعوت او را به مباحثه رد می کنند.

علاوه براین، از آغاز، ما پشتیبانی شخصیتهای برجسته و معتبری را داشتیم که با این وجود مورد بی مهری رسانه ها قرار گرفتند. اساتید فیزیک، مشاور اسبق کاخ سفید، تحلیل گران سیا، پدر ریگانومی، وزیر دفاع آلمان، و وزیر خزانه داری خود بوش، همه از جمله افرادی هستند که نظریاتشان دربارۀ 11 سپتامبر در رسانه ها انعکاس پیدا نکرد.

آیا رابرت بومن نیز از همانهائی است که باید بفراموشی بسپارند، در حالی که رسانه های رایج و حاکم جریانی را که برای روشن ساختن واقعۀ 11 سپتامبر می کوشد، به شکل سرگرمی گروهی حاشیه نشین تعریف کرده اند. رابرت بومن در حال حاضر (در سال 2007) در اردوی انتخاباتی برای کسب نمایندگی پانزدهمین منطقۀ فلورید در کنگره به سر می برد.

پی نوشت :

1) Robert Bowman

2) George F. Kennan

3) L’université de Californie Caltech

4) le réseau radio GCN


July 18th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی